Wednesday, October 13, 2010

syurga yang luas seluas langit dan bumi :)

untuk siapakah ?

" orang yang berinfak , baik di waktu lapang mahupun sempit , dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan orang lain . Dan Allah mencintai orang-orang yang berbuat kebaikan . "

~ 3 : 133-134 ~



aku ?
sangat tahu je
marah sakit hati sedih terluka terasa
boleh dikatakan semua
masalah jiwa
yang tak nampak dengan mata kasar
berpunca dari hati yang tak tenang
ada sesuatu yang tak kena
pasti
untuk sabar pada tamparan pertama
memang payah
mungkin dah habis keluar semua perkataan tak elok
baru pujuk diri
sabar sabar
siapa cakap aku salah ?
dan siapa cakap aku betul ?
takkan ubah pendirian aku
sebab
yang pasti
aku bercakap berdasarkan pemerhatian
pengalaman
kehidupan
bagi yang sangat pandai mengawal emosi
diri ini kagum dengan kamu
ya ! kagum !


siapa yang tak mahu syurga seluas langit dan bumi
cik emosi
be good to me please :)


assalamualaikum cinta ...

No comments: