Monday, October 18, 2010

nikmat ujian itu indah :)

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

esok test
lusa ? test lagi
Maha suci Allah
ilmu Allah sungguh luas rupanya
aku termenung
cuba mencari jawapan
walhal
sikitpun tak tercapai dek akal aku
cukupkah usaha aku ?
andai lulus kerana aku sudah banyak usaha kah ?
tak tu hanya andaian !
apa lagi dari aku makhluk yang lemah
namun ilham yang datang
pastilah dari yang Maha Pencipta !
0% saja usaha aku membantu
the rest 101% sebenarnya datang dari Dia
baru aku faham
kenapa setiap saja tips cemerlang
segala professor doktor cikgu engineer
bahkan dari pakar motivasi terkenal seluruh pelusuk bumi sekalipun
takkan berpisah usaha dan TAWAKAL

tawakallah pada Yang Maha Agung
bergantung haraplah
pada yang Maha Mendengar
pada yang Maha Memberi Pertolongan
insyallah mudah jalanmu


~andai lulus : kau diuji pada kesenangan
jangan kau leka dan selesa dengan berakhirnya satu ujian

~andai gagal : kau diuji pada kesabaran
jangan kau gagal dengan emosi itulah pelajaran terbaik buatmu


sungguh ,
nikmat ujian itu indah :)




" Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari maka payah melaluinya ,
panjang jalannya dan banyak rintangannya . "

~ Imam Al-Ghazali ~

Himpunan Mutiara Kata 4
Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat. Tetapi andainya kita boleh menjadikan

orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat –DR. HM T


assalamualaikum cinta ...

No comments: