Sunday, October 24, 2010

dimanakah hilangnya ??!


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

sedang aku memutar lagu
random ..
lirik satu lagu tiba2 lebih menarik perhatian aku
dari
buku histology berkulit hijau warna katak pisang

♫♪ we will not go down in the night without fight

you can burn our mosques and our homes and our school

but our spirit will never die

we will not go down

in Gaza tonight ♫♪



terhantuk ke ?
ya !
kerana aku sendiri pun sudah alpa
apa lah nasib saudara kita di sana
di mana hilangnya semangat kita yang dulu
apabila berita tentang Gaza saban hari
jadi bahan tarikan media
tapi hari ni
kenapa sunyi ?
kenapa sepi ?
apa dah berlaku ?!

Ya Allah ,
aku mahukan Gaza yang merdeka
aku mahukan anak-anak Gaza yang mengukir senyum penuh kebanggaan
bukan lagi tangisan
bukan lagi rintihan

aku tahu semangat kalian tak pernah luntur
doa kami sentiasa bersama kalian
berjuanglah !
p/s : semoga semangat ini juga setinggi dan seteguh semangat anak-anak muda di sana..ameen~



assalamualaikum cinta...

No comments: