Monday, January 18, 2010

soalnya hati

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

pagi yang indah...
manusia
memang tak pernah lari dari kesilapan
aku sendiri pun
aku sedar aku dh buat salah
masuk kali ni
dah kali ke berapa gaduh
maybe it supposed not to be said as "gaduh"
but salah faham
tapi aku dah rasa macam letih dengan semua ni
even the smallest matter
as in a "mood"
and hanya kerana sebuah "penantian"
aku pun satu hal
kenapala nak kena bagitau
kan boleh je simpan tu sendiri
nak buat macam mana
perkara yang dah berlaku
dah tak boleh nak undur masa
apa yang boleh kita buat
try to solve dengan fikiran yang matang
maafkan saya...

aku tak suka bila diri ni menjadi masalah kepada orang lain
kalau boleh
biarla aku sendiri yang melayan
perangai aku yang macam2 ni
sebab aku tau
macam mana perasaannya melayan perangai
tapi aku bukanlah seorang yang cepat hilang sabar
cuma kadang2
apa yang aku rasa boleh tergambar dengan ekspresi muka
aku sedar tu
aku harap ada yang memahami
tak mahu memikirkan apa yang akan terjadi
yang aku tahu
aku perlu tenang
menerima apa sahaja
aku dah cukup besar untuk berfikir
yang mana baik
dan yang mana buruknya

walaupun pada hakikatnya
aku kurang pasti
bahawa aku telah bersedia
atau TIDAK...

"Pain is meant to wake us up.
People try to hide their pain.
But they're wrong.
Pain is something to carry, like a radio.
You feel your strength in the experience of pain.
It's all in how you carry it.
That's what matters.
Pain is a feeling. Your feelings are a part of you.
Your own reality.
If you feel ashamed of them, and hide them, you're letting society destroy your reality.
You should stand up for your right to feel your pain."


~jim morrison~

assalamualaikum cinta...

No comments: