Monday, September 27, 2010

yes in a certain way saya nak jadi macam dia !

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

saya baru je abis the apprentice season 6 which is a reality show and the producer is Donald Trumph , a millionaire i will say and it was incredibly wonderful ! glorious ! saya sangat2 suka ! (walaupun eeyore baru sahaja lepas diformat balek atas masalah yang tidak diduga =_=" sori eeyore saya betul2 addicted dengan rancangan ni ) dan kalau anda nak tahu the apprentice chosen pada season ni adalah wanita ! she is so full of confident ! saya tabik spring ! :)


sorang kawan saya tiba2 tanya ; macam mane lah kamu ni boleh baca buku "the magic of thinking big" , tengok rancangan pulak "the apprentice" ! honestly saya pun tak tahu tapi semua orang ada minat masing-masing kan . mungkinkah saya ni berjiwa bisnes ? sebab saya sangat nampak saya begitu cenderung pada semua ni . dan actually biology bukanlah subjek kegemaran saya =_=" jauh di sudut hati saya memang nak jadi macam dia . dia yang sangat yakin dengan every single word yang keluar dari mulut . dia yang punyai vision yang jelas dan semua orang pasti kagum ! tapi kenapa sekarang saya di bidang yang seratus lapan puluh degree berbeza ? jangan persoalkan takdir Thohirah ! semuanya memang dah terbaik untuk saya . saya boleh jadi macam dia ! tapi in a way of deep into bidang saya sendiri dan ia obviously bukan BUSINESS . Allah saja yang tahu :) mungkin kalau saya tak amik MEDIC sekarang saya tak dapat jupe awak awak dan awak kan . saya percaya ! dan saya yakin semua pasti ada hikmah !


dan kamu my dear friend , saya harap kamu baca ni . i believe post kali ni memang ade kaitan dengan kamu kan :) kuatlah untuk semua orang dan yang paling penting untuk diri kamu sendiri . ini pasti jalan yang terbaik ~ yakinlah !



" tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu , padahal itu baik bagimu . dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu . Allah mengetahui , sedang kamu tidak mengetahui .. "

~ 2 : 216 ~


assalamualaikum cinta ...

No comments: